Deceuninck wordt de nieuwe sponsor van de koerswagen. De internationale producent van PVC en aluminium-bouwoplossingen is hierover in gesprek met Herman Broodcorens. Hij is de eigenaar en de bestuurder van een van de pilootwagens. Het bedrijf uit Hooglede-Gits nam na de stopzetting met de vorige sponsor direct contact op met Broodcorens. “Het wielererfgoed mag niet verloren gaan”, zo vertelt Francis Van Eeckhout, CEO bij Deceuninck.
Begin januari zette Rodania het sponsorship met de pilootwagen stop. “België en vooral Vlaanderen is dé regio voor het wielrennen. Daarom konden wij deze traditie niet zomaar laten stopzetten, zegt Bernard Vanderper, verkoopdirecteur Benelux”. De koerswagen kondigt al meer dan vijftig jaar zo’n 100 koersen per seizoen aan.
Herman Broodcorens: ‘Ik vond het heel spijtig dat het horlogemerk Rodania stopte na 50 jaar met het begeleiden van de wielerwedstrijden. Omdat er zoveel reactie op kwam nam ik het initiatief om op zoek te gaan naar een nieuwe sponsor om de wielerwedstrijden in goede banen te leiden en om de veiligheid te garanderen. De firma Deceuninck heeft me gecontacteerd en zo zijn we tot een overeenkomst gekomen. We zijn volledig klaar om het wielerseizoen 2018 in goede banen te leiden.’
Zo wil Deceuninck iets doen aan de neerwaartste trend van het Vlaamse wielrennen. Vanderper: “Volgens Sven Nys gaat de ondersteuning en de sfeer van de Vlaamse en Belgische koers achteruit. Wij willen ook in de toekomst de kwaliteit en de nostalgie van de Vlaamse koers bewaren. En als Vlaamse wereldspeler vinden we het belangrijk dat we ook lokaal een heel breed publiek bereiken.
Met deze nieuwe sponsor, wijzigt ook de bekende oorwurm. De volgende belangrijke stap voor de Deceuninck is om een nieuwe tune te creëren. Jérôme De Bruycker, marketing manager WestEuropa: “Het zal uiteraard even wennen worden, maar we zijn er zeker van dat we straks een nieuw hoofdstuk in een fantastische wielertraditie zullen schrijven.”