Door verder te surfen op de Deceuninck site gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies: Ik ga akkoord
+

Zendow#neo wint Innovation Award voor hybride kunststoftechnologie

Terug naar overzicht

Tom Debusschere, CEO van Deceuninck, heeft op dinsdag 4 november de internationale Innovation Award van the Society of Plastic Engineers (SPE) in de categorie Hybrid Products in ontvangst mogen nemen uit handen van Europees Parlementslid Martina Dlabajová. Als marktleider in PVC-profielen ontvingen we de prijs dankzij de toepassing van onze unieke Linktrusion-technologie in de Deceuninck Zendow#neo-raam- en deurseries.

Innovation Award met internationale renommee

De Society of Plastic Engineers is wereldwijd de grootste en bekendste ingenieursvereniging in de kunststoffenindustrie, met 20.000 leden in 70 landen. Gisteren reikte ze voor het eerst de Innovation Awards voor de Benelux uit. Dat gebeurde in Brussel, in het kader van de industriële Polytalk-top: een organisatie van PlasticsEurope, waarbij vooraanstaande figuren uit de politieke, industriële, economische, wetenschappelijke en academische wereld worden samengebracht om duurzame groei, circulaire economie en nieuwe industriële revoluties te bespreken.

Over verschillende kunststofsectoren heen reikte een jury van experten uit de kunststofproductie en -verwerking, academici en designspecialisten Innovation Awards uit aan 8 types innovaties. Deceuninck sleepte met zijn Linktrusion®-technologie voor ramen en deuren de Innovation Award in de categorie Hybrid Product in de wacht.

Linktrusion: raamisolatie die tot de verbeelding spreekt

Met de unieke Linktrusion-techniek introduceerden we niet alleen een alternatieve oplossing voor de gegalvaniseerde stalen versterkingen die vroeger standaard aanwezig waren in de hoofdprofielen, maar hebben we de thermische prestaties ook significant verbeterd. Dankzij de Linktrusion-technologie isoleren ramen en deuren tot 30% beter.

De raam- en deurserie waarin deze unieke Linktrusion-technologie voor het eerst gebruikt werd, is de Deceuninck Zendow#neo-serie. Bij de Zendow#neo-standaarduitvoering van Deceuninck wordt zowel in het kader als in de vleugel een combinatie van staaldraad en PVC-hardschuim gebruikt. Een raam met dubbele beglazing met een Ug van 1,0 W/m²K krijgt zo een Uw-waarde van 1,1 W/m²K.

Bij Deceuninck Zendow#neo Premium blijft het kaderprofiel gelijk, maar de opendraaiende vleugel wordt versterkt door continue structurele glasvezels, wat garant staat voor een uitstekende rigiditeit. Deceuninck Zendow#neo Premium-profielen in combinatie met dubbele beglazing met een Ug van 1,0 W/m²K geven een raam met een Uw-waarde van 1,1 W/m²K. In combinatie met driedubbele beglazing met een Ug van 0,4 W/m²K is zelfs een Uw-waarde van 0,65 W/m²K mogelijk.

Ecologische duurzaamheid

De jury van de Society of Plastic Engineers is alvast lovend: “We zijn erg onder de indruk van de complexiteit van de Linktrusion-technologie en van de schitterende resultaten die Deceuninck ermee haalt op het vlak van thermische performantie en duurzaamheid.”

En laat duurzaamheid nu net onze prioriteit zijn: building a sustainable home. Deceuninck verwerkt wereldwijd de nieuwste materialen tot producten die weinig onderhoud vergen, optimaal isoleren, lang meegaan en op het einde van de gebruiksduur volledig kunnen worden gerecycleerd. Bovendien dragen onze waarden - Candor, Top Performance en Entrepreneurship – bij aan een betere wereld voor Partners en eindgebruikers.

Financiële duurzaamheid

Deceuninck heeft sterke ambities. We willen bouwen aan een werkomgeving waarin mensen trots zijn op hun bijdrage en onze positie bij de top drie in de markt versterken. Bovenop de ecologische duurzaamheid streven we dan ook naar financiële duurzaamheid.

Deceuninck stelt 2.700 mensen te werk in 25 landen, waarvan 600 in België. In 2013 realiseerden we een nettoresultaat van € 8,4 miljoen bij een omzet van € 536,5 miljoen. In augustus 2014 maakte Deceuninck de acquisitie van het Turkse Pimapen bekend, dat € 60 miljoen euro extra inkomsten zal genereren. Daarnaast werd, via een private placement van bestaande aandeelhouders, het eigen vermogen versterkt met 50 miljoen euro.